poniedziałek, 18 listopada 2013

Kartka na Boże Narodzenie

Witam ciepło w te pochmurne, listopadowe dni. U mnie przygotowania do okresu świątecznego rozpoczęły się pełną parą. Jeśli planujecie wysłać w tym roku własnoręcznie robione kartki, Wam również proponuję zacząć już je robić. Mi na przygotowaniu kartek schodzi najwięcej czasu. Zawsze staram się dopracować je w każdym calu. 
A oto moja propozycja quillingowej kartki świątecznej na dziś.



***
Do wykonania takiej kartki potrzebne będą:

- zielone paseczki lub
- mix paseczków
paseczki czerwone
świąteczny dziurkacz brzegowy
napis - naklejka
- perełki wg uznania  mogą być w sztyfcie, mogą być koraliki
- igła do quillingu
- klej
- grubszy papier na bazę kartki i inne ozdobne papiery na tło
***
Czas na przygotowanie choinki. Gałązki zrobiłam z mixu zielonych paseczków. Skleiłam cztery paseczki razem, a następnie z obu stron zawinęłam na wykałaczce. Igła w tym przypadku jest zbyt wąska.
I tak potrzebujemy 6 takich elementów ( 4 - zawinięte z obu stron + 2 zawinięte z jednej strony). I choinka gotowa.
Czas na gwiazdkę. Zrobiłam ją z paseczków o szerokości 2 mm na igle. Przyznam, że jest to nie lada wyzwanie. Paseczki są wąziutkie, elementy, które robiłam do gwiazdki - malutkie. Ale jakoś się udało. Same spróbujcie. 
Gwiazdka to 5 płatków typu markiza, 5 łezek, 5 serduszek.
Na zdjęciu poniżej: jak zrobić serduszko.
 Pozostało wykończenie wg Waszego uznania. Perełki, brokaty, tasiemki itp.



Miłego kręcenia.


5 komentarzy:

  1. Dziękuję za zestawik :-) Właśnie za chwilkę zaczynam moją przygode :-)
    Mam pytanie - jak używać wzornika geometrycznego ? Nie mogę znalezc żadnych informacji na ten temat...
    Bede wdzieczna za pomoc :-)
    PS. CUDOWNA KARTECZKA, jak wszystkie zreszta :-)
    Pozdrawiam...
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna kartka. Świetny kurs. Na pewno robię taką karteczkę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za odpowiedź. dopiero dzis ja przeczytalam. Myslalam, ze quilling to cos prostego jednak po wykonaniu 4 prac stwierdzam, ze sie mylilam:-) Oczywiscie nie mam zamiaru się poddac :-)
    Wlasnie jestem na etapie poszukiwania inspiracji na karteczke urodzinowa dla brata (30 urodziny ) no i znalazlam jedną taką, ale nie potrafie jej stworzyc hehe :-)
    Dodam jeszcze, ze bardzo to quillingowanie polubilam :-)
    Agniesie pozdrowilam i usciskalam :-) Mnie również miło Ciebie poznac :-) A Twoj blog jest juz w oich ul;ubionych :-)
    Jesli chodzi o ozdobę choinkową to mysle, że jesszcze jestem za slaba w te klocki, ale kedyś na pewno podejmę się wyzwania :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Beato, kartka zjawiskowo-zawijaskowa! :) Brawo!

    Ja akurat mało w tym roku kartek robię - zupełny brak czasu i jak na razie brak klimatu świątecznego :)

    OdpowiedzUsuń